انواع چسب آكواريوم و كاربردهای آن‌ها

انواع چسب آكواريوم و كاربردهای آن‌ها

چسب آکواریوم كه نام ديگر آن چسب سيليكون است از دسته چسب‌های ژلی می‌باشد که کاربردهای وسیعی در صنایع و استفاده‌های خانگی دارد. این چسب یک عایق حرارتی و رطوبتی بسیار مناسب است و برای استفاده در هرگونه آب‌و‌هوا نیز مناسب است.

كاربردهای چسب آكواريوم

 کاربرد اساسی این چسب درزگیری و آب‌بندی می‌باشد. این چسب که یکی از مقاوم‌ترین چسب‌های موجود در بازار است، بویی تند و شبیه به سرکه دارد و بهتر است هنگام استفاده از آن پنجره‌ها را باز کنید تا تنفس شما دچار مشكل نشود. این درزگیر پرقدرت به‌دلیل مقاوم بودن در برابر فشار آب برای آب‌بندی انواع سینک، وان حمام و اکواریوم مناسب است. چسب اکواریوم برای درزگیری درب و پنجره‌ها نیز کاربرد دارد. در صنعت از چسب آکواریوم برای ساخت زیردریایی، انواع اتومبیل، ساختمان‌سازی و چسباندن شیشه استفاده‌ی گسترده می‌شود. استفاده از این محصول به تخصصی احتیاج ندارد و می‌توانید در هنگام نشتی سینک، سرویس بهداشتی و یا وان حمام، به‌راحتی در منزل از آن استفاده کنید. این چسب در رنگ‌های قرمز، سفید، مشکی و بی رنگ تولید وعرضه می‌شود.

انواع چسب آكواريوم

چسب آكواريوم در رنگ‌های مختلفی در بازار وجود دارد كه هركدام دارای ويژگی‌های متفاوتی است و هررنگ برای كاربرد و سطوح خاصی مناسب است.در ادامه به معرفی انواع چسب آكواريوم می‌پردازيم:

چسب آكواريوم سفيد

 از موارد مصرف چسب آكواريوم سفید می‌توان به درزگیری وان حمام، درزگيری روشویی، درزگیری کاشی و هر نوع سطوح سفید دیگر اشاره کرد.

چسب آكواريوم مشکی

 چسب آكواريوم مشکی در خودروسازی کاربرد فراوانی دارد و از آن برای نصب آینه، چراغ خودرو و... استفاده می‌شود. اين محصول در ساخت شيشه دوجداره هم كاربرد دارد، به همين دليل از اين چسب در صنايع بزرگ بيشتر استفاده می‌شود.

 چسب آكواريوم بی‌رنگ

 از چسب‌های آكواريوم بی‌رنگ به‌دليل شفاف بودن آن، برای چسباندن آینه های حمام و سرویس بهداشتی و شیشه‌های آکواریوم استفاده می‌شود چون هیچ اثری از چسب بر روی قطعه چسبانده شده به جا نمی‌ماند به همين دليل اين محصول با نام چسب آينه هم معروف است.

چسب آكواريوم قرمز

 چسب‌های آكواريوم قرمز به عنوان نوعی از چسب‌های حرارتی شناخته می‌شوند. چسباندن قطعات داخلی خودرو، درزگیری سیستم‌های حرارتی و كوره‌ها، عایق واشر در پمپ‌ها، از مهم‌ترين کاربردهای رنگ قرمز اين محصول می‌باشد. این چسب به‌دليل مقاومت بالا دربرابر حرارت و دمای بالای 300 درجه در بازار با نام چسب نسوز معروف می باشد.

سخن پايانی

همان‌طور كه در اين مقاله به توضيح درباره ويژگی، كاربردها و انواع چسب آكواريوم(سيليكون) پرداختيم به‌طور كلی می‌توان گفت كه مهم‌ترين کاربرد اين چسب پر کردن هر نوع حفره و درزی است. با توجه به انواع مختلف آن، درهنگام خرید چسب آكواريوم حتما به نوع و برند محصول دقت کنید تا مطابق با نياز خود چسب مناسب را خريداری كنيد. هدف فروشگاه آل چسب اين است كه با دسته‌بندی مناسب محصولات و توضيحات تكميلی از مشخصات و ويژگی‌های هر محصول خدماتی عالی به مشتريان خود ارائه دهد. ما معتقديم همواره بهترین محصولات و خدمات، شایسته مشتريان آل چسب است.

دیدگاه کاربران

ثبت نظر

مهرداد

۲۹ مهر ۱۴۰۲

سلام و ارادت من از چسب سيليكون برای دور شيشه آكواريوم استفاده كردم الان تقریبا ۲۴ ساعت گذشته ولی خشک نشده و نرم هست دلیلش چی ميتونه باشه؟

ادمين سايت 1

۲۹ مهر ۱۴۰۲

سلام مهرداد عزيز...از دلايل خشك نشدن چسب آكواريوم به اين موارد توجه كنيد:1.تاريخ انقضا چسب گذشته2.دمای محيط خيلی خنك و سرد هست كه باعث می‌شه چسب ديرتر خشك بشه3.سطح زير كار به مواد شيميايی خاصی آغشته شده يا رطوبت زيادی داره

ثبت نظر