موارد استفاده از چسب برق و ويژگی‌های آن

موارد استفاده از چسب برق و ويژگی‌های آن

چسب برق كه نام ديگر آن لنت برق می‌باشد نوعی چسب نواری است که برای عایق‌سازی سیم‌های برق به‌کار می‌رود و جنس آن معمولا از پلاستیک است. این چسب از انتقال جریان برق به سایر اجزای متصل و اشخاصی كه با آن كار می‌كنند جلوگیری می‌کند.

انواع چسب برق و کاربردهای آن‌

چسب برق در رنگ‌های مشکی، آبی، سبز، زرد و قرمز تولید می‌شوند که اين تفاوت رنگ تغييری در كيفيت و نوع كاربرد آن ندارد و از رنگ‌های مختلف برای نشانه‌گذاری می‌توان استفاده كرد. به‌عنوان مثال رنگ‌های مختلف این چسب را می‌توانید برای جداسازی انواع سیم‌ها و کدگذاری کردن آن‌ها استفاده کنید. برق کاران معمولا از رنگ سیاه برای عایق‌سازی سیم‌ها استفاده می‌کنند. علاوه بر تفاوت در رنگ، این محصول می‌تواند در طول و عرض و جنس پلاستیک نیز متفاوت باشد.

ویژگی‌های چسب برق

این چسب‌ها اشتعال‌زا نيستند و قابلیت کشسانی بسیار بالایی دارند و می‌توانید آن‌ها را به‌راحتی و با دست به قطعات کوچک‌تر تقسیم کنید. همچنین در برابر اشعه یو وی، گرما و رطوبت و فرسوده شدن مقاومت بسیار بالایی دارند. این چسب در حالت عادی بسیار چسبناک بوده و در هنگام استفاده نیازی به هیچگونه افزودنی نخواهد داشت. ساده بودن و در عین حال کاربردی بودن چسب برق، باعث شده تا استفاده‌ی گسترده‌ای در صنایعی که با برق سروکار دارند داشته باشد.

 سخن پايانی

می‌توان به‌طور كلی گفت عمده استفاده چسب(لنت برق) در كارهای الكترونيكی برای عايق سازی سيم‌های برق و تلفن می‌باشد. شما عزيزان می‌توانيد در سايت آل چسب با مقايسه قيمت، برندها و انواع چسب برق خريد راحت و مطمئنی را تجربه كنيد. ما معتقديم همواره بهترین محصولات و خدمات، شایسته مشتريان آل چسب است.

 

دیدگاه کاربران

ثبت نظر

ثبت نظر