چسب فولاد چه كاربردهايی دارد؟

چسب فولاد چه كاربردهايی دارد؟

چسب فولاد

چسب فولاد ازجمله چسب‌های فوری و سريع‌خشک می‌باشد که قدرت چسبندگی بالایی دارد. از ويژگی‌های مهم اين چسب قدرت چسبندگی بالا، مناسب برای اكثر سطوح و قابليت تراشیدن که با مقاومت شیمیایی بالا قادر به چسباندن سریع انواع مواد می‌باشد، می‌توان اشاره كرد.

تراش پذیری، رزوه خواری، رنگ‌پذیری و خشک شدن دودقیقه‌ای از قابلیت‌هایی است که این چسب را بهترین انتخاب برای چسباندن و ترمیم و درزگیری انواع قطعات فلزی و غیرفلزی مانند قطعات خودرو، لوازم خانگی و قطعات صنعتی می‌نماید.

 

نکات کاربردی و موارد مصرف چسب فولاد

این چسب دوجزئی می‌باشد جز مشکی چسب (رزین) و جز قرمز چسب (هاردنر و خشک‌کن) است. در ابتدا سطح موردنظر را ازهرگونه گردوغبار و چربی پاک کنید و دقت کنید سطح موردنظر خشک باشد. جز A و B را به نسبت برابر مخلوط کنید و روی سطح اعمال نمایید. چون این چسب از دسته چسب‌های فوری است بنابراین توجه کنید که درب چسب را سریع ببندید. خوب است بدانید که هرچه میزان جز قرمز بیشترباشد سرعت خشک شدن افزایش داشته و بالعکس.

 

نکات ایمنی و شرایط نگهداری چسب فولاد

 در درجه حرارت 5 تا 30 درجه و در محیط خشک و خنک و دور از تابش مستقیم آفتاب نگهداری شود. در صورت تماس با پوست و چشم فورا با آب شسته شود. دور از شعله و جرقه نگهداری شود. در هنگام کاربرد حتی‌المقدور از ماسک و عینک و در محل کار از تهویه مناسب استفاده شود. دور از شعله و جرقه نگهداری شود. 

این چسب خوردگی ایجاد نمی‌کند و برای انواع سطوح و جنس مناسب است. این چسب جایگزین روش‌های سنتی و مکانیکی از قبیل پرچ کردن و جوشکاری است. سطوح فلزی چسبانده شده با این چسب قابلیت پرداخت، تراشکاری و دیگرعملیات مکانیکی را دارند.

 

 مزایا و ويژگی‌های چسب فولاد

1. زمان خشک شدن بسیار پایین

2. ویسکوزیته بالا

3. امکان تعمیر و یا چسباندن سطوحی از جنس مختلف

4. استحکام بالا

5. تحمل وزن بالا پس از خشک شدن

6. تحمل حرارتی: 130 درجه سانتی‌گراد

7. شوک حرارتی: 210 درجه سانتی‌گراد

8. تحمل کشش: 320 پاسکال

9. ضدآب و مقاوم در برابر رطوبت

10. مقاوم دربرابر اسید و خوردگی

11.غیرقابل اشتعال

12.جلوگیری از نشتی آب و روغن

 

سخن پايانی

همان‌طور كه در اين مقاله گفته شد خريد چسب فولاد به‌دليل ويژگی‌هايی كه به آن اشاره شد می‌تواند بسيار كارامد و ضروری باشد، از اين چسب برای چسباندن سطوحی مانند سرامیک، پلاستیک، باک بنزین، شوفاژهای خانگی، سیلندر، لوله‌های آب، انواع فلزات و … می‌توان استفاده کرد. همچنین برای تعمیر و ترمیم کارتل روغن، مجسمه‌های شیشه‌ای، صندلی، رادیاتور و … قابل‌استفاده است.

هدف فروشگاه آل چسب اين است كه با دسته‌بندی مناسب محصولات و توضيحات تكميلی از مشخصات و ويژگی‌های هر محصول خدماتی عالی به مشتريان خود ارائه دهد. ما معتقديم همواره بهترین محصولات و خدمات، شایسته مشتريان آل چسب است

 

 

 

دیدگاه کاربران

ثبت نظر

حميد صابري

۲۱ تیر ۱۴۰۳

وقت بخير ازاین چسب برای نشتی لوله های چدنی فاضلاب میشه استفاده کرد؟

ادمین ۳

۲۳ تیر ۱۴۰۳

باسلام و وقت بخیر.برای لوله های چدنی ازچسب های مخصوص چدن استفاده می نمایند که برای تهیه می توانید با مجموعه تماس حاصل نمایید.

ثبت نظر