كاربردهای خمیر دوقلو میل پوكس

كاربردهای خمیر دوقلو میل پوكس

خمير دوقلو میل پوکس

خمیر میل پوکس بر پایه اپوکسی است و از دو جزء مجزا تشکیل می‌شود. برای چسباندن انواع سطوح مناسب و دارای مقاومت شیمیایی برای تعمیرات قطعات خودرو و...  خمير دوقلو میل پوکس جلاسنج دارای چسبندگی مناسب است. این خمیر در دومدل آرام خشک و سریع خشک دسته‌بندی می‌شود که رنگ سفید آن زود خشک و رنگ مشکی آن دیرخشک است که بسته به نوع کاربرد مورد انتظار از آن استفاده می شود. این چسب‌ها در معرض نور خورشید رقیق‌تر می‌شود. بنابراین در هنگام استفاده از این چسب باید توجه داشت که هرچه دمای محیط بالاتر باشد این خمير زودتر از زمان مورد انتظار خشک می‌شود و بالعکس در فصول سرد سال دیرتر خشک می شود.

 

دسته بندی خميرهای میل پوکس

 

سريع خشک

در دمای محیط از زمان ترکیب شدن دو جز حدود 10 دقیقه طول می‌کشد که خشک شود و 4 ساعت بعد نیز به طور کامل خشک شده و مقاوم می‌شود.

آرام خشک

در دمای محیط حدود 3 تا 4 ساعت طول می‌کشد تا خشک شود و 1 روز کامل باید زمان بدهید تا به طور کامل خشک و محکم شود.

به طور کلی خشک شدن چسب های اپوکسی به دو روش انجام می‌شود:

  1. نیازی به دمای بالا برای خشک شدن ندارد و در دمای زیر صفر نیز قابلیت خشک شدن دارد. این نوع چسب‌ها دارای دو جز می‌باشد: جزیی حاوی رزین و جزیی دیگر حاوی سخت کننده می‌باشد. چسب های میل پوکس جزو این دسته است.
  2. از طریق واکنش خود رزین (هموپلیمریزاسیون خود کاتالیستی) در دمای بالای 200 درجه سانتیگراد انجام می‌شود و شروع به خشک شدن می‌کند. این نوع چسب ها مقاومت بالایی در شرایط آب وهوایی مختلف دارد.

 

نحوه استفاده

سطح مورد نظر را اگر ناهمواری دارد سنباده کشی کرده و هموار کنید سپس از هرگونه آلودگی و چربی پاک شود، سطح مورد نظر به صورت کامل خشک شود، دو جز خمير را در ظرفی پلاستیکی با نسبت برابر با یکدیگر مخلوط کنید و به سرعت درمحل موردنظر اعمال کنید. در هنگام استفاده در محل‌هایی که دمای هوا بالاست و یا در مقیاس صنعتی استفاده می‌شود بهتر است از ماسک و تهویه مناسب برخوردار باشند و از دستکش لاتکس استفاده شود تا در دراز مدت اثرات مضر بر سلامتی نداشته باشد.

این خمير مقاومت شیمیایی و آب و هوایی بالایی دارد، ضد رطوبت و پوسیدگی، مقاومت حرارتی و طول عمر بالا، انعطاف‌پذیری، قابلیت رنگ‌پذیری (رنگ‌های روغنی و اپوکسی) و سنباده و رزوه خوری از جمله ویژگی‌های مهم این چسب است.

 

کاربرد های مهم خمير دوقلو

  • عایق بندی
  • ماکت سازی
  • ترمیم کننده مجسمه و ظروف عتیقه
  • ترمیم کننده فلزات هم‌چون اگزوز و…
  • چسباندن قطعات پلاستیکی و فایبرگلاس
  • به عنوان درزگیر و چسب درقطعات چوبی
  • درزگیر کاشی و سرامیک
  • به دلیل عایق بودن این چسب می‌توان از آن درساخت و تعمیرقطعات الکتریکی نیز استفاده کرد.
  • برای آب بندی چسب حمام و دستشویی 
  • گلسازی و ترمیم وسایل

این چسب ها بعد از خشک شدن هزینه تعمیرات را به شدت کاهش داده وبه صرفه می باشد.

خمير دوقلو مقاومت بالایی دارد و به سختی از محل مورد نظر پاک می‌شود بنابراین در هنگام استفاده دقت کنید، اما حلال‌های محدود با توجه به نوع جنس ماده‌ای که چسب روی آن قرار گرفته شامل، استون صنعتی، اتانول صنعتی، ایزوپروپیل الکل، پاک کننده‌های حاوی تری سدیم فسفات و سرکه قرمز (اگر روی پوست دست ریخته شود) و تینر می باشد.


سخن پايانی

شرکت آل چسب یکی از بهترین تامین کنندگان این چسب در سطح کشور بوده و می‌توانید این چسب را با هزینه‌ای پایین نسبت به سایر توزیع کنندگان با مراجعه به قسمت خرید در سایت و یا ارتباط با کارشناسان فروش تهیه نمایید. در صورت داشتن هرگونه سوال فنی و تخصصی و مشاوره خريد چسب می‌توانید از دانش و تجربه کارشناسان فنی ما استفاده نمایید و با ما درارتباط باشید.

 

دیدگاه کاربران

ثبت نظر

مجيد رضوی

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

سلام برای تركیدگی لوله آب ميشه از اين خمير دوقلو استفاده كرد؟

ادمین ۳

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

باسلام و وقت بخیر. بله این چسب ضدآب می باشد و مقاومت خوبی دارد و مناسب است فقط باید کامل خشک شود سپس درمعرض آب و رطوبت قراردهید.

ثبت نظر