برای بازسازی و تعميرات خانه چه چسبی می‌خواهيم

برای بازسازی و تعميرات خانه چه چسبی می‌خواهيم

 

برای تعمیرات و بازسازی خانه چه چسبی می خواهیم؟

امروزه گسترش و پیشرفت‌های علمی در صنعت ساختمان و عمران سبب پیدایش مصالح جدیدی شده‌است که کیفیت ساخت و ساز را افزایش داده و باعث شده که بتوانیم متناسب با زمانه تغییراتی کم هزینه به محیط پیرامونمان بدهیم. در اين مقاله به معرفي و توضيح چسب‌هایی می‌پردازيم كه برای تعميرات و بازسازی منازل لازم و ضروری هستند.

1. چسب های اکریلیک

این نوع چسب ها به علت وجود گروه‌های  اکریلاتی که در ساختار خود دارند جزو چسب های با قدرت چسبندگی بالا دسته‌بندی می‌شوند، مانند چسب‌ سیلیکون. از این نوع چسب ها برای عایق‌بندی و درزگیری اطراف پنجره‌ها، سنگ‌ها و سرامیک‌ها استفاده می‌شود. اين محصول به‌دليل قدرت چسبندگی بالایی که بعد از خشک شدن دارد، برای آب بندی و عایق کردن درزها و سطوح موجود در سنگ‌ها و سرامیک‌های مثلا سرویس بهداشتی و... مورد استفاده قرار می‌گیرد. از دیگر مزایای آن جلوگیری از ورود گردوخاک به محیط است که در آزمایشگاه‌ها، کارگاه‌ها و محیط‌های بهداشتی که گردوغبار بر روی کیفیت محصول خروجی اثر می‌گذارد استفاده می‌شود.

2.چسب اپوکسی

چسب اپوکسی یکی از قویترین چسب های موجود در بازار است که برای چسباندن هر چیزی به راحتی می‌توانید آن را انتخاب کنید. مقاومت شیمیایی در برابر انواع مواد و همچنین تحمل و ظرفیت حرارتی این چسب بسیار بالا می‌باشد. مقاومت بالایی در مقابل واکنش‌های شیمیایی دارد و تغییرات دمایی روی آن تاثیری ندارد. 

همچنین این نوع چسب عایق خوبی برای استفاده در کابل‌های الکتریکی محسوب می‌شود.

3. چسب کاغذ دیواری

چسب کاغذ دیواری بر پایه نشاسته و سلولز است و برای چسباندن کاغذ دیواری استفاده می‌شود. 

ویژگی‌های چسب کاغذ دیواری:

  • ‎مقاومت در برابر رطوبت
  • ‎مقاومت در برابر تغییرات دما
  • استفاده سریع و آسان
  • اقتصادی 

4. چسب کاشت میلگرد

از این نوع چسب ساختمانی برای نصب صفحات فلزی و میلگرد روی سطوح عمودی و افقی  استفاده می‌شود. این چسب نیازی به حلال ندارد و در مقابل تغییرات جوی و دمایی مقاوم است.

5. چسب بتن

چسب بتن یکی از افزودنی‌های بسیار پرکاربردی است که امروزه در صنعت ساختمان‌سازی استفاده می‌شود. 

 کاربردهای چسب بتن

  •  آب بندی استخرها و مخازن بتنی
  • افزایش مقاومت بتن در برابر واکنش‌های شیمیایی و یخ زدگی
  • افزایش حجم بتن
  • کاهش نفوذپذیری بتن
  • جلوگیری از ترک خوردگی در بتن (صورت تکی یا با دوغاب سیمان)
  • افزایش خواص شیمیایی و مقاومت مکانیکی بتن
  • افزایش خاصیت چسبندگی
  • اتصال میلگرد به بتن

ظاهر این چسب به رنگ شیری است. ساختار این چسب با سیمان پرتلند و ماسه ترکیبی مقاوم در برابر آب و مواد شیمیایی و ساییدگی ساخته می‌شود که جهت پوشش دهی محفظه خالی مابین دو کاشی، سرامیک، سنگ‌های تزئینی و... به کار می رود.

6. چسب سیمان

نوع دیگری از انواع چسب‌های ساختمانی، چسب سیمان می‌باشد که از قوی‌ترین چسب‌های ساختمانی بازار می‌باشد. در صنعت ساخت استخر و سازه‌های هیدرولیکی، چسب سیمان کاربرد گسترده‌ای دارد که با دو پایه الکتریکی و پلیمری موجود می‌باشد. کاربرد بسیار زیادی در عایق کاری استخرهایی که دچار ترک شده‌اند دارد. یکی از موارد اهمیت درصد وزنی کل سیمان آماده شده برای ریختن می باشد.مهمترین مزیت این چسب كاهش هزینه تمام شده است.

7. چسب پودری کاشی کاری

این دسته از چسب‌ها پودری هستند و برای فعال شدن باید در ابتدا آن‌ها را با آب ترکیب کنید و سپس به‌راحتی می‌توان کاشی‌ها و حتی سرامیک را به سطوح متصل نمایید. این عمل باعث می‌شود گرد و غبار نباشد و حتی سرامیک و کاشی دچار رطوبت ناشی از خیس شدن به وسیله ملات نیز نمی شوند. پس از مخلوط شدن با آب و خشک شدن در مقابل آب و رطوبت نفوذ ناپذیر می‌شود.

استفاده از چسب مخصوص پودری علاوه بر قیمت پایین، باعث زیبایی بیشتری در پایان کار و کاهش خطر شکستگی کاشی می‌گردد. این نوع چسب در محیط‌های زیر قابل استفاده است:

  • فضای داخلی و خارجی
  •  سطوح از جنس بتن
  • دیوارهای خشک
  • ساختمان‌های صنعتی
  • پارکینگ‌ها

دلایل کاربرد چسب‌های پودری

  • قابل کاربرد برای متصل نمودن شیشه
  • با چسب‌های مذکور می‌توان روی بتن نیز کاشی را چسباند.
  • مقاومت و استحکام بالا در کنار ماندگاری طولانی
  • قدرت چسبندگی زیاد
  • سرعت بیشتر در نصب

8. چسب (گچ) گیپتون

برای چسباندن گچ و سازه‌های گچی پیش ساخته شده، سازه‌های سیمانی و فومی می‌توان از گچ یا چسب گیپتون استفاده نمود. این ماده، گچی چسبنده است که به منظور گچ کاری و چسباندن دیواره پیش ساخته گچی، سقف های گچی و گچبری های از پیش ساخته شده به یکدیگر و به دیگر سطوح بکار می رود.

9- چسب بتونه 

چسب های اپوکسی بتونه برای تعمیر وهمچنین چسباندن قطعات چوبی، فلزی، سرامیکی، آجری، گچی، آینه‌ای و به طور کلی برای کارهای تعمیرات و نصب بسیار مناسب است.

10. چسب مخصوص ترک دیوار

 یک نوع چسب است که برای تعمیر ترک‌های دیوار استفاده می‌شود. این چسب معمولاً انعطاف‌پذیر و مقاوم در برابر حرارت و رطوبت است. برای استفاده از آن، باید ترک را با مواد مناسب تعمیر کرده و سپس چسب را روی ترک بمالید و صبر کنید تا خشک شود. پس از خشک شدن چسب، می‌توانید سطح دیوار را با شن و ماسه صیقلی تراشیده و رنگ آمیزی کنید. برای ترک‌های بزرگ و عمیق، انتخاب چسب‌های اپوکسی و پلی‌یورتان مناسب است در صورتی که ترک‌ها کوچک و سطحی باشند، می‌توانید از چسب سیلیکونی استفاده کنید.

 

نکات مهم برای انتخاب انواع چسب ساختمانی

  1. باید به نوع مکان کار توجه شود كه آیا خشک است یا مرطوب، سطح بیرونی ساختمان است و یا سطح داخلی آن. برای مثال در داخل منازل می‌توانید از چسب پلی‌یورتان و چسب سیلیکونی استفاده کنید، 
  2. جنس مواد پایه که قرار است چسب روی آن‌ها کار شود، چیست.
  3. متراژ محل مورد نظر که قرار است چسب روی آن قرار بگیرد چقدر است.
  4. در برخی موارد، دیوارها نیاز به انعطاف‌پذیری دارند، به عنوان مثال در مناطق پر جنب و جوش و یا در محیط‌های مرطوب. در چنین شرایطی، استفاده از چسب پلی‌یورتان یا سیلیکونی مناسب‌تر است.

 

سخن پايانی

شرکت آل چسب یکی از بهترین تامین کنندگان انواع محصولات چسب‌ در سطح کشور بوده و می‌توانید این محصولات را با هزینه‌ای پایین نسبت به سایر توزیع کنندگان با مراجعه به قسمت خرید در سایت و یا ارتباط با کارشناسان فروش تهیه نمایید. در صورت داشتن هرگونه سوال فنی و تخصصی و مشاوره خريد چسب می‌توانید از دانش و تجربه کارشناسان فنی ما استفاده نمایید و با ما درارتباط باشید.

 

دیدگاه کاربران

ثبت نظر

ثبت نظر