چسب‌های مورد استفاده قوی و موثر برای در و پنجره ها

چسب‌های مورد استفاده قوی و موثر برای  در و پنجره ها

چسب‌های مورد استفاده قوی و موثربرای  در و پنجره ها

در فصول سرد سال برای حفظ گرمای محیط و جلوگیری از اتلاف انرژی، راه‌های مختلفی وجود دارد. چنانچه با بالابردن دمای سیستم گرمایشی باز هم هوای داخل ساختمان سرد است و با بارش برف و باران، رطوبت به خانه وارد می‌شود نشان‌ می‌دهد که پنجره‌ها به درزگیری وعایق بندی نیاز دارند. در ادامه با ما همراه باشيد تا به معرفی انواع چسب مورد استفاده برای در و پنجره‌ها می‌پردازيم

 

چسب سیلیکون

برای جلوگیری از گردوغبار و عایق بندی پنجرههای دوجداره کمک بزرگی می‌کنند و نقش اصلی آن ها عایق‌بندی صوتی و حرارتی است. استفاده از چسب سیلیکون برای عایق کردن پنجره معمولا بعد از نصب پنجره‌ها صورت می‌پذیرد.

اين محصول در دو نوع سیلیکون خالص و سیلیکون ماستیک وجود دارد. این چسب در مقایسه با دیگر چسب‌های پلیمری که پایه آلی دارند، خواص ویژه و منحصر به فردی دارد. دلیل این امر ساختار اسکلت اصلی چسب‌های سیلیکونی است. چسب سیلیکون به چسب پخت شونده در دمای اتاق نیز معروف است و محتویات آن شامل پلی دی متیل سیلوکسان به همراه گروه‌های استات واترمی‌باشد. چسب سیلیکون از ترکیب دو ماده سیلیکون و اکسیژن ساخته می‌شود. چسب سیلیکون عایق خوبی در برابر گرما و رطوبت است و از آن برای درزگیری و پرکردن شکستگی‌ها استفاده می‌شود. همچنین این چسب قدرتمند از استحکام و ثبات نسبتا بالایی برخوردار است و برای استفاده در سطوح مختلف مناسب است. چسب سیلیکون فقط به حرفه و زمینه خاصی محدود نیست و برای تمام کارهایی که نیاز به چسب قوی داشته باشد کاربرد دارد. سیلیکون در برابر گرما و رطوبت مقاومت بالایی دارد و در تمام مناطق کویری و کوهستانی کیفیت خود را حفظ می‌کند. دلیل اصلی محبوبیت زیاد چسب‌های سیلیکونی، خاصیت دفع حرارت و نارسانا بودن آن‌ها است. این چسب‌ها در برابر UV و اکسیژن مقاومت بالایی دارند و با گذشت زمان این خاصیت خود را از دست نمی‌دهند.

 

چسب ماستیک

ماستیک یک چسب است که حالتی مایع دارد و پس از خشک شدن حالتی الاستیک دارد. ازمهم‌ترین کاربردهای ماستیک می‌توان به آب‌بندی و عایق‌بندی سطوح مختلف اشاره کرد. 

 

انواع چسب ماستیک

ماستیک‌ها بر اساس مواد تشکیل‌دهنده‌شان به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند. برخی از رایج‌ترین انواع ماستیک عبارتند از:

۱. ماستیک پلی سولفاید

ماستیک پلی سولفاید قوی‌ترین نوع ماستیک موجود است که برای چسباندن مصالح سختی مانند فلزات استفاده می‌شود.

۲. ماستیک پلی یورتان

ماستیک پلی یورتان برای چسباندن مصالح سختی مانند بتن استفاده می‌شود. این ماستیک انعطاف‌پذیر است و در برابر عوامل محیطی مقاوم است.

۳. ماستیک سیلیکونی

ماستیک سیلیکونی در برابر عوامل محیطی مانند گرما، سرما و انواع قارچ و کپک مقاوم است. این ماستیک برای چسباندن مصالحی مانند سرامیک، پی وی سی و فلزات استفاده می‌شود.

۴. ماستیک اپوکسی

ماستیک اپوکسی برای پر کردن و انسداد درزها، شکاف‌ها و حفره‌ها استفاده می‌شود. این ماستیک بسیار قوی است و در برابر مواد شیمیایی مقاوم است.

۵. ماستیک قیری

ماستیک قیری برای آب‌بندی سطوح استفاده می‌شود. این ماستیک در برابر آب و رطوبت مقاوم است و برای استفاده در محیط‌های بیرونی مناسب است و هيچ‌گونه عکس العملی از خود نشان نمی دهد. از آن می‌توان برای چسباندن در، پنجره های پی وی سی و… استفاده کرد و از آن جایی که در برابر اشعه خورشید، سایش و خوردگی مقاومت دارد محصول بسیار مناسبی می باشد اما قبل از چسباندن این نکته را در نظر بگیرید که سطح مورد نظر باید عاری از هرگونه چربی و گردوغبار و… باشد.

 

چسب فوم

چسب فوم پلی یورتان

درزگیری: از اسپری فوم پلی اورتان برای درزگیری درب و پنجره استفاده می کنند. این درزگیری می تواند به منظور جلوگیری از نفوذ سرما، گردوغبار و یا حتی به منظور عایق صدا باشد.

عایق حرارتی: از دیگر کاربردهای این اسپری فوم پلی اورتان می توان به عایق حرارتی آن اشاره داشت که مانع خروج هوای گرم از فضای داخلی شده و در مصرف انرژی و هزینه‌ها صرفه جویی می کند.

عایق صوتی:اسپری فوم پلی اورتان تنها در درب و پنجره کاربرد ندارد و از آن می توان به عنوان یک عایق صوتی بسیار قوی در دیواره ها استفاده کرد.

 

مزایای استفاده از اسپری فوم پلی اورتان

 ازجمله مزایای استفاده از چسب فوم می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • مقاومت بالا در مقابل تغییرات شدید دمایی درکشور

  • قابلیت سمباده کشی و تراشیدن پس از خشک شدن

  • جلوگیری از نفوذ گرد و غبار و آلودگی ها

  • دوام و طول عمر بالا

  • سرعت بالای خشک شدن

  • حداکثر افزایش حجم

  • جلوگیری از ایجاد ترک و خوردگی در دیواره ها

  • ضد حریق و مقاوم در مقابل آتش و حرارت

 

 فوم درزگیر 

نوار درزگیر فومی برای جلوگیری و هدر رفتن گرمایش و سرمایش پنجره و درب  مورد استفاده قرار می گیرد. دیگر اینکه این درزگیر،  از ورود باران و گرد و غبار از محل اتصالات پنجره به داخل ساختمان نیز جلوگیری می کند.

این محصول، از فوم ساخته شده است پنجره را کاملا درزگیری می کند و به صورت دو لایه قابل جدا شدن می باشد و در صورت نیاز از هر لایه به صورت مجزا می توانید استفاده کنید.

 

طرز استفاده از نوار درزگیر فومی در و پنجره

قبل از نصب این محصول، محل نصب را کاملا تمیز کنید تا چسبندگی به صورت کامل انجام شود و با توجه به سطح مورد نظر، به صورت یک لایه و یا دوبل استفاده کنید و در محل مورد نظر بچسبانید.

مشخصات نوار درزگیر فومی در و پنجره

  • این محصول، به راحتی در شیار پنجره می چسبد.

  • می توانید از آن به صورت دو لایه و یا تک لایه استفاده کنید.

  • دارای قدرت درزگیری و عایق سازی بسیار خوبی می باشد.

  • این محصول، به راحتی جدا می شود و شیار پنجره به راحتی تمیز می شود.

  • به صورت حلقه ای بسته بندی شده است.

  • از جنس فوم پلی اتیلن ساخته شده است.

  • دارای چسب قوی می باشد.

 

چسب دوطرفه

یکی از محبوب ترین محصولاتی که امروزه می توانیم از آن استفاده‌های فراوانی داشته باشیم چسب دوطرفه ژله ای نانو می باشد که به صورت دو طرفه طراحی شده است. چسب نواری ژله ای نانو ازجنس پلی اتیلن ترفتالات (PET) است این جنس باعث افزایش استقامت این چسب می شود كه می توانید برای سطوح چوبی،‌ پلاستیک،‌ شیشه و… استفاده كنيد و نگرانی از بابت عدم چسبندگی نداشته باشید. از آن جایی كه این چسب کاربردهای گوناگونی دارد و در برابر حرارت و آب از خود مقاومت نشان می دهد، قبل از چسباندن بهتر است سطح را از هر گونه چربی، گرد و خاک و ذرات دیگر پاک کرده و از آن استفاده نمایید؛ زیرا ممکن است با وجود هر گونه آلودگی چسب به دو سطح نچسبیده باشد و کاربری مورد نظر را ارائه ندهد. چسب دوطرفه به نوار چسبی اطلاق می ‌‌شود که در مقابل فشار حساس بوده و توسط ماده چسبنده دو طرف آن پوشش داده شده است.این محصول منحصرا برای چسباندن دو سطح به یکدیگر به طوریکه که در محصول نهایی قابل رویت نمی باشد،توسعه داده شده است از ويژگی‌های اين چسب می‌توان به موارد زير اشاره كرد:

  • ضد آب و رطوبت هستند و برای پوشاندن درزها کاربرد دارند.

  •  دوام زیادی دارند و می‌توانند برای مدت طولانی بدون آسیب روی سطح باقی بمانند.

  • چسبندگی بالایی دارند و می‌توانند موادی با جنس‌های مختلف از جمله فلز، پلاستیک، شیشه، سرامیک و… را به هم بچسبانند.

  • قابلیت رنگ کردن در حین اجرا یا بعد از آن را ندارند. به همین دلیل کارخانه‌ها آن‌ها را در رنگ‌های مختلف تولید می‌کنند.

 

چسب پلی یورتان

۱. انعطاف‌پذیر هستند و می‌توانند روی سطوح مختلف افقی، عمودی یا مورب اعمال شوند.

۲. ضد آب و رطوبت هستند و برای پوشاندن درزها کاربرد دارند.

۳. دوام زیادی دارند و می‌توانند برای مدت طولانی بدون آسیب روی سطح باقی بمانند.

۴. چسبندگی بالایی دارند و می‌توانند موادی با جنس‌های مختلف از جمله فلز، پلاستیک، شیشه، سرامیک و… را به هم بچسبانند.

۵. به زمان زیادی برای خشک شدن نیاز دارند. به همین دلیل بعد از کار کردن چسب لازم است سطح را چند ساعت تحت فشار قرار دهید.

۶. بعد از خشک شدن مقاومت بالایی دارند. به همین دلیل بعد از خشک شدن امکان تغییر در سطح وجود ندارد، مگر اینکه چسب را بتراشید و پاک کنید و دوباره از نو بچسبانید. البته مقاومت بالا باعث می‌شود پاک کردن آن‌ها از روی سطح کمی سخت باشد.

۷. قابلیت رنگ کردن در حین اجرا یا بعد از آن را ندارند. به همین دلیل کارخانه‌ها آن‌ها را در رنگ‌های مختلف تولید می‌کنند.

 

چسب پارچه و توری

با شروع فصل گرما کم کم موجوادت و حشرات موذی بیشتر می شوند، تا جایی که اگر مدت زمان کمی بخواهیم در و پنجره ها را باز بگذاریم فورا به داخل خانه ها می آیند و به این ترتیب از گزند این حشرات موذی در امان نخواهیم بود. راهکارهای مختلفی برای از بین برد حشرات و جلوگیری از ورود آن ها به خانه ها وجود دارد که برخی کاربردی هستند اما ممکن است برای سلامتی انسان مضر باشند مانند استفاده از مواد شیمیایی کشنده حشرات، در این بین بهتر است از راهکارهایی استفاده شود تا از ورود حشرات به داخل منزل جلوگیری کند و نیازی به استفاده از مواد شیشمایی مضر نباشد.

علاوه بر فصل گرم سال برای فصول سرد سال نیز برای عایق بندی پنجره ها و همچنین جلوگیری از ورود سرما به داخل منزل می توانید از این محصول بی نظیر با قابلیت چسبدگی بالا استفاده کنید. این محصول با توجه به کاربردی که دارد باید گفت که ساختاری ویژه دارد. این چسب توری با توجه به کاربردی که دارد از یک لایه چسب و یک لایه پرزهای دندانه ای شکل و پلاستیکی تشکیل شده است. با نصب چسب از قسمت چسب دار آن به پنجره می توانید توری را در محل پرز دار آن به آرامی و با فشار انگشتان دست بچسبانید.همچنین در فصل سرما پنجره ها کامل عایق بندی می شوند ومانع از ورود هوای سرد به داخل منزل می شود. برای استفاده کافی است تمام لبه ی پنجره را با استفاده از یک دستمال مرطوب تمیز کرده تا هرگونه گرد و غبار و یا آثار چسب های قبلی از بین برود تا بتوان به خوبی چسب توری جدید را نصب کرد. 

طریقه مصرف

1. ابتدا محل مورد نظر را از گرد و غبار و چربی پاک کنید

2. روکش مخصوص نوار چسب توری را برداشته به طور یکنواخت درمحل بچسبانید

3. سپس توری را به اندازه پنجره کمی بزرگتر بریده و با دقت با فشار ناخن بچسبانید

 

سخن پايانی

شرکت آل چسب یکی از بهترین تامین کنندگان این محصولات و چسب‌ها در سطح کشور بوده و می‌توانید این محصولات را با هزینه‌ای پایین نسبت به سایر توزیع کنندگان با مراجعه به قسمت خرید در سایت و یا ارتباط با کارشناسان فروش تهیه نمایید. در صورت داشتن هرگونه سوال فنی و تخصصی و مشاوره خريد چسب می‌توانید از دانش و تجربه کارشناسان فنی ما استفاده نمایید و با ما درارتباط باشید.

 

دیدگاه کاربران

ثبت نظر

ثبت نظر