ويژگی‌هايی كه چسب دوقلو را نسبت به ساير چسب‌ها متمايز می‌كند

ويژگی‌هايی كه چسب دوقلو را نسبت به ساير چسب‌ها متمايز می‌كند

چسب دوقلو از آن دسته چسب‌هایی است که در ترمیم بسیاری از وسایل به کمک ما می‌آید. این چسب روی بسیاری از سطوح مانند سطوح سرامیکی، شیشه‌ای، فلزی و پلاستیکی قابل استفاده است. همان‌طور که از نام این محصول مشخص است این چسب شامل دو تیوپ جداگانه می‌باشد که در یکی از تیوپها رزین و در دیگری کاتالیزگر قرار دارد که ترکیب این دو با یکدیگر باعث ایجاد شدن استحکامی باور نکردنی می‌شود توجه داشته باشید كه هرچه مقدار کاتالیزگر افزوده شده بیشتر باشد چسب زودتر خشک خواهد شد. از نکاتی که این چسب را از سایر چسب‌ها متفاوت می‌کند می‌توان به قدرت و مقاومت این محصول در برابر فشار و حرارت بالا اشاره کرد. برای مثال برخی تعمیرکاران از چسب دوقلو برای چسباندن قطعات فلزی رادیاتور ماشین استفاده می‌کنند. همچنین با این چسب می‌توانید اشیای سنگین را با مقدار کمی از آن ترمیم کنید.

نحوه‌ی استفاده از چسب دوقلو

سطوح مورد نظر را از هرگونه گرد و خاک و چربی کاملا پاک کنید سپس به مقدار مساوی از هر دو تیوپ را باهم مخلوط کرده و سطوح را به چسب آغشته کنید و در نهایت با وارد کردن مقداری فشار پس از ۵ الی 10 دقیقه چسب کاملا خشک خواهد شد اما پیشنهاد می‌شود برای اطمینان بیشتر اشیا یا سطوح مورد نظر را برای یک ساعت رها کنید تا اثربخشی آن بيشتر شود.

انواع چسب دوقلو

چسب‌های دوقلو به چندین نوع شفاف و مات ، چسب دوقلو شیشه ، فولاد ، اپوکسی و همه کاره تقسیم می‌شوند:

چسب دوقلو شفاف

این محصول پس از خشک شدن کاملا شفاف بوده و رنگی از خود به جا نمی‌گذارد و بهترین گزینه برای استفاده کردن بر روی شیشه، چینی و فلزات می‌باشد.

چسب دوقلو مات

چسب دوقلو مات بسیار قوی و دارای مقاومت شیمیایی بالايی است که می‌تواند به‎راحتی انواع مواد را به يكديگر بچسباند. تنها تفاوت آن با نوع شفافش در رنگ آن می‌باشد كه دارای رنگ خاكستری تيره يا روشن است.

چسب دوقلو فولاد

این چسب هم به صورت تیوپی و هم به صورت کاسه‌ای برای انجام کارهای سنگین‌تر تولید می‌شود. این محصول استفاده‌ی گسترده‌ای در صنعت اتومبیل برای چسباندن رادیاتور ماشین و لوله‌های فلزی دارد.

چسب دوقلو اپوکسی

این محصول نیز از انواع چسب دوقلو بوده که مقاومت بالاتری نسبت به سایر چسب‌های مشابه دارد و از آن برای چسباندن سطوح پلاستیکی، سرامیکی، چوبی و چینی استفاده می‌شود.

قیمت چسب دوقلو به چه عواملی بستگی دارد

این محصول با توجه به حیطه‌ی گسترده‌ی کارایی‌اش از قیمت بسیار مناسبی برخوردار است و همین نکته این چسب را از سایر چسب‌های گران‌قیمت موجود در بازار متمایز می‌کند. البته به اين نكته بايد توجه كرد كه عوامل مختلفی همچون كيفيت مواد استفاده شده در توليد چسب، برند و نام تجاری توليد كننده چسب، عرضه و تقاضا در بازار بر روی قيمت چسب تاثير به‌سزايی دارند.

سخن پايانی

در اين مقاله ما تلاش كرديم كه به‌طور كامل و جامع درباره خصوصيات و ويژگی‌های انواع چسب دوقلو اطلاعاتی در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. می‌توان به‌طور خلاصه گفت كه از ویژگی‌های مهم اين محصول به استحکام چسبندگی بالا و پایداری مناسب، انعطاف‌پذیری، مقاومت در برابر آب و حرارت، مقاوم در برابر اکسید شدن، قابلیت استفاده بر روی سطوح مختلف مانند فلز، چوب، پلاستیک و شیشه، خشک شدن سریع و عدم ترک خوردگی پس از خشک شدن می‌توان اشاره کرد. چسب دوقلو در برخی از انواع ممکن است خاصیت ارتجاعی داشته‌باشد که به آن اجازه می‌دهد در برابر تغییرات حجم و حرکت سطح مقاومت نشکنی داشته باشد. علاوه بر این، برخی از چسب‌ها مقاوم در برابر لکه هستند، به این معنی که می‌توان آن‌ها را پس از خشک شدن آماده کرد یا رنگ کرد. شما می‌توانيد برای خريد چسب دوقلو با مراجعه به سايت آل چسب دسته‌بندی چسب‌ها را مشاهده كرده و با بررسی قيمت و برندهای مختلف خریدی دل‌چسب را تجربه كنيد. ما معتقديم همواره بهترین محصولات و خدمات، شایسته مشتريان آل چسب است.

 

 

 

دیدگاه کاربران

ثبت نظر

علی رافعی

۰۷ آبان ۱۴۰۲

سلام و درود ممنون بابت توضيحات كاملی كه گذاشتين. فقط يك مورد اينكه اگر برای چسبوندن سطوح پلاستيكی از چسب دوقلو استفاده كنيم باعث جمع شدن و خوردگی سطح نميشه؟ چون بيشتر چسب ها برای چسبوندن پلاستيك مناسب نيستن

ادمين سايت 1

۰۷ آبان ۱۴۰۲

سلام علی عزيز...خوشحاليم كه اين مقاله مورد توجهتون قرار گرفت. چسب دوقلو به دليل وجود رزين و كاتاليزگر در دوتيوپ كه باهم تركيب می‌شوند مورد مناسبی برای چسباندن سطوح پلاستيكی می‌باشد و باعث خوردگی سطح نمی‌شود، به‌همين دليل از اين چسب در صنايعی كه بيشتر با مواد پلاستيكی سر و كار دارند استفاده بسياری می‌شود.

Bahman.D

۱۰ فروردین ۱۴۰۳

سلام و درود نوشتار و اطلاعات شما بسیار عالی و جامع بود ، یک سئوال : یکعدد چراغ لمپا آنتیک قدیمی دارم جنس اوپالین که سابقا در گذشته با گچ متصل بوده که به مرور زمان خاصیت چسبندگی گچ از بین رفته و جدا شدن که باید مجدداً با چسب به هم چسبانده شوند ، آیا چسب دوقلو شفاف جلاسنج یا غفاری گزینه مناسبی ؟ آیا به شیشه آسیب نمی زند ؟ منظورم خوردگی ایجاد نمیکند ؟ سوال بعد اینکه چسب های دو قلو شفاف بعد از گذشت چند سال زرد نمی شوند ؟ تعقیر رنگ نمیدهند ؟ به لحاظ زیبایی کار .. سپاسگزارم

ادمين سايت 1

۱۹ فروردین ۱۴۰۳

سلام... خوشحاليم كه مطلب براتون مفيد و جامع بود...در رابطه با سوال‌هايی كه داشتين، چسب دوقلو باعث آسيب و خوردگی در شيشه نمی‌شه و مورد بسيار مناسبی برای چسباندن شيشه هست و حتما از چسب دوقلو شفاف استفاده كنيد كه قدرت چسبندگی بالاتری داره و مورد بعدی چسب دوقلو شفاف بعداز گذشت سال‌ها زرد نميشه و شفافيتش رو از دست نمی‌ده

فاطمه محمدی

۲۰ فروردین ۱۴۰۳

سلام وقتتون بخیر برا جدا کردن شیشه از فلز که با چسپ دو قلو به هم چسبیده شدن چه راهکاری پیشنهاد میکنید؟

ادمين سايت 1

۲۱ فروردین ۱۴۰۳

سلام فاطمه عزيز...به‌دليل اين‌كه چسب دوقلو به عنوان چسب دائمی شناخته می‌شود و از قدرت چسبندگی بسیار بالایی برخوردار است نمی‌توان با استفاده از حلال‌های شیمیایی آن را حل کرد. چسب دوقلو بعد از سفت شدن مانند سنگ خواهد شد و راهكاری برای جدا شدن آن وجود ندارد و اگر با وسايل تيز مثل كاردك اقدام به جدا كردن كنيم به سطوح آسيب جدي وارد می‌شود.‌

محمد تقی .مکانیک صنعتی ....

۲۵ فروردین ۱۴۰۳

بسیار خرسندم از اینکه تولید کننده باوجدان در کشور خودم ایران به فکر مردم بوده و برای استفاده بهینه از قطعات و لوازم یدکی که به هر دلیل دچار آسیب هایی نظیر شکستگی میشوند ولی هنوز اون استفاده لازم را میشه ازش کرد این محصول را تولید کرده اند تا واقعا واقعا به اقتصاد خانواده ها و البته کم کردن هزینه های تولید کمک بزرگی نموده اید . بنده اعتراف میکنم و بنابر وجدان کاری و شرف خود که اولا تعریف و تبلیغ نابجا را تحت هیچ شرایطی جایز ندانسته و بدور از حتی انسانیت میدانم ولی مردم عزیز بدونید بنده هر کجا از چسب دوقلوهای شفاف این برند استفاده کرده ام و به عنوان مثال قطعه ای را بر روی سطح متحرک ثابت نموده ام نرحله ی بعد که خواستم اون قطعه را تعویضش کنم و دوباره قطعه جدید را روی سطح بچسبانم بزرگترین چالشی که دارم جدا کردن اون قطعه مستعمل قدیمی و کَندَن اون چسبها از جایی که چسبانیده بودم هست و اینجوری بگم کل سطح و شاسی اگه بشکنه اون چسب شکستن در کارش نیست و اکثر مواقع من از مینی سنگ فرز و یا آهن بُر باید برای تراشیدن چسب و جدا کردن قطعه مستعمل استفاده کنم . که قبلا مثلا در رپی ییر های ماشین های بافندگی که با سرعت و دقت فوق العاده ای سروکار دارد از چسبهای قطره ای و جوش شیرین استفاده میکردیم که گاها با جدا شدن چسب و برخورد رپی ییر به نخها و چله ها باعث میشد ساعتها تولید متوقف شود . و الهی شکر با تولید این محصول شما این توقف گاها یک شبانه روز تولید و زحمت و رنج ده برابر پرسنل را به جرات به جرات میتونم بگم به صفر رسونده اید در این ،بُعد 🙏🙏🙏🙏 حلالتون باشه ‌. کل پولهاتون را چلوکبابی محلتون خرج کنید . و یک ریالش هم به کار دوا و دکتر نیاید آمین❤️❤️❤️❤️👌😍😍😂😂🤦‍♂️🤲🤲🤲🤲🙏🙏

ادمين سايت 1

۲۵ فروردین ۱۴۰۳

دوست عزيز ممنون كه تجربياتتون رو باما به اشتراك گذاشتين

محمد تقی .مکانیک صنعتی ....

۲۵ فروردین ۱۴۰۳

قبلنا یه قطعه ای که میشکست یا دچار تَرَک در روی آن میشد را سریع باید برای جلوگیری از خسارات بعدی تعویضش میکردیم و این یعنی قطعه فروشها و اونهایی که لوازم وقطعات یدکی را تولید میکردند نونشون چرب بود و خوش به حالشون بود ولی این هزینه برای خانواده ها و کارگاهها و امر تولید بار گرانی بود که باید چاره ای برای اون می شد و امروز چسب دوقولو شفاف این مشکل را حل کرده و خوب طبیعیه که یه عده ای هم باهاش رفیق نباشند و دوستش نداشته باشند . ما که هم باهاش رفیقیم . هم دوستش داریم هم عاشقشیم . موفقیتهات روز افزون . برکت و فراوانی و ثروت از آسمون بریزه روی سرتون .

ادمين سايت 1

۲۵ فروردین ۱۴۰۳

دوست عزيز ممنون كه تجربياتتون رو باما به اشتراك گذاشتين

بابک یعقوب پور

۲۶ فروردین ۱۴۰۳

با سلام آیا چسب دو قلوی شفاف یا مات رسانای الکتریکی هست یا خیر

ادمين سايت 1

۲۶ فروردین ۱۴۰۳

سلام دوست عزيز...چسب دوقلو رسانای الكتريكی نيست

رضا ل

۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

با سلام خداوکیلی بجز چسب مهندس غفاری هیچ چسبی تا حالا کار منو راه ننداخته مهندس خیلی کاردرستی به مولا

ثبت نظر