پوليش فلزات و براق كننده سطوح

پوليش فلزات و براق كننده سطوح

پولیش فلزات، براقیت فوق‌العاده و درخشش خیره کننده

 ظروف و اجسام فلزی از گذشته تاکنون طرفداران زیادی داشته است و به‌دلیل رنگ و درخشندگی‌شان انتخاب  بسیاری از افراد بوده و هست، ولی به‌دلیل خواص شیمیایی و فیزیکی ذاتی فلزات سطوح این اجسام پتانسیل بالایی در جذب کثیفی و آلودگی‌های محیط پیرامون خود دارند. برای از بین بردن جرم تشکیل شده بر سطوح فلزی نمی‌توان از هر پاک‌کننده‌ و یا مواد شوینده‌ استفاده کرد زیرا در فرمولاسیون مواد شوینده از موادی استفاده شده‌است که برای ظروف و وسایل فلزی مناسب نمی‌باشند و منجر به کاهش عمر و کدر شدن سطح فلز به مرور زمان می‌شود، سایر تمیزکننده‌ها نیز تنها غبار و آلودگی‌های سطح فلزات را از بین می‌برند ولی باعث براقیت و درخشندگی ظروف فلزی نمی‌شوند، بنابراین باید از موادی استفاده شود که آسیبی به سطح فلزات وارد نکنند. اگر شما هم مثل ما وسیله فلزیتان داخل خانه کدر شده‌است و براقیت سابق را ندارد یا به براقیت و تمیزی خودرو و وسایل منزلتان اهمیت می‌دهید چند دقیقه با ما همراه شوید تا بدانیم مناسب‌ترین و کم‌خطرترین روش برای این کار چه روشی است.

پولیش فلزات یک فرایند مهم و ضروری است که برای بهبود درخشش و براقیت سطوح فلزی، نقره و استیل استفاده می‌شود. این فرایند به‌صورت دستی انجام می‌شود ولی در کارخانه‌ها و کارواش‌های خودرو ممکن است بوسیله ابزارهای الکتریکی مانند ماشین‌های پولیش و دستگاه‌های روتاری پولیش کاری انجام شود.

 

مواد مورد استفاده در پوليش فلزات

 در فرآیند تولید فرمولاسیون خمیر پولیش فلزات، از مواد شیمیایی مختلفی استفاده می‌شود که منجر به افزایش کیفیت محصول نهایی و بهبود اثرگذاری آن می‌شود. اجزای اصلی سازنده فرمولاسیون خمیر پولیش فلزات را مواد آلی و معدنی شکل می‌دهند و از جمله مهمترین افزودنی‌ها و مواد شیمیایی که در این فرمولاسیون ارائه شده است، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:  

1.چربی حیوانی

2.کربنات سدیم

3.گچ طبیعی

4.آب

5.آمونیوم هیدروکساید

 فرمولاسیون ارائه شده جهت تمیزکاری استفاده شده و دارای خاصیت براق‌کنندگی و جلادهندگی فوق‌العاده‌ای می‌باشد. فرمولاسیون خمیر پولیش فلزات خاصیلت قلیایی و اسید نداشته و می‌تواند برای تمامی فلزات رنگ نشده و یا حتی رنگ شده، مس، لوستر، آینه، شمعدان، برنج، پایه‌های فلزی و… مورد استفاده قرار گیرد. همچنین می‌توان از این فرمولاسیون برای بدنه و داخل خودرو و یا رینگ‌ها استفاده کرد.

 

مراحل استفاده از پولیش فلزات

پولیش كاری فلزات یک کار بسیار راحت و کم هزینه است که به‌راحتی خودتان در خانه با کم‌ترین امکانات می‌توانید انجام دهید. حالا بیاید گام به گام مراحل انجام درست پولیش کاری را بررسی کنیم:

  1. مواد پولیش : اولین چیزی که نیاز دارید، یک پولیش مناسب برای نوع فلزموردنظر که این پولیش را می‌توانید به طور آماده از مجموعه آل چسب تهیه کنید.
  2. ابزارهای لازم : اگر پولیش دستی انجام می‌دهید، نیاز به پارچه نخی و پنبه دارید. اگر از پولیش الکتریکی استفاده می‌کنید به دستگاه و برس نرم نياز دارید.
  3. تمیزی سطح: قبل از شروع پولیش کاری سطح فلز را به خوبی تمیز کنید. این کار می‌تواند شامل شستشو با آب و صابون یا حتی استفاده از مواد شیمیایی خاص برای حذف آلاینده‌ها و رسوبات باشد.
  4. حرکات پولیش : هنگام پولیش كاری، از حرکات خطی یا دایره‌ای استفاده کنید. این کار کمک می‌کند تا سطح فلزی به طور یکنواخت پاک شود و درخشان‌تر گردد.
  5. پاکسازی نهایی : بعد از پولیش كاری، سطح فلزی را به‌طور کامل پاک کنید تا از باقی ماندن هرگونه مواد پولیش و آلایش جلوگیری کنید.

اگر مراحل بالا را به ترتیب و به طور کامل انجام دهید سطح فلز شما به حالت اولیه برمی‌گردد و از درخشندگی و شفافیت سطح لذت خواهید برد.

 

سخن پايانی

شرکت آل چسب یکی از بهترین تامین کنندگان این محصول در سطح کشور بوده و می‌توانید این چسب را با هزینه‌ای پایین نسبت به سایر توزیع کنندگان با مراجعه به قسمت خرید در سایت و یا ارتباط با کارشناسان فروش تهیه نمایید. در صورت داشتن هرگونه سوال فنی و تخصصی و مشاوره خريد چسب می‌توانید از دانش و تجربه کارشناسان فنی ما استفاده نمایید و با ما درارتباط باشید.

 

دیدگاه کاربران

ثبت نظر

مریم مقدسی

۰۶ تیر ۱۴۰۳

سلام من سینک ظرفشویی رو اشتباهی جوهرنمک ریختم رنگش تغییر کرد گفتن با این براق کننده جلاسنج خوب میشه ایا تاثیری داره؟

ادمین ۳

۰۶ تیر ۱۴۰۳

باسلام و وقت بخیر. احتمالا پولیش فلزات میتواندبه شما کمک کندتا رنگ رفته از سینک ظرفشویی که ناشی از جوهرنمک است،را پاک کنید.پولیش فلزات معمولا حاوی موادشیمیایی است که قادرند به خوبی روی سطح فلزات عمل کنند ورنگ ولکه های سطحی را ازبین ببرند.ولی بازهم بسته به سینک شما قبل استفاده در یک قسمت تست کنید.

سايه سلطانی

۱۱ تیر ۱۴۰۳

وقت بخير از پوليش فلزات برای براق كردن نقره هم ميشه استفاده كرد؟

ادمین ۳

۱۱ تیر ۱۴۰۳

باسلام و وقت بخیر. برای زیورالاتی ازجنس طلاو نقره درابتدا توصیه میکنیم مگردر مواقعی که نیاز به پاکسازی عمیق اقدام به استفاده از پولیش نگردد. از پولیش مخصوص نقره و طلا میتوانید استفاده نمایید.در ابتدا،سطح را با آب و مایع ظرفشویی تمیز کنید تا از هرگونه روغن، چربی و ذرات آلودگی پاک شود. سپس آن را خشک کنید. با حرکات نرم و دورانی، پولیش را به آرامی بر روی سطح تماس دهید. از فشار زیاد خودداری کنید تا جلوی خراشیدن سطح نقره را بگیرید. پس از تمیز کردن، سطح را با آب گرم شستشو دهید تا اثرات پولیش را تمیز کنید و سپس آن را خشک کنید. از دستمال نرم استفاده کنید.

ثبت نظر