تاريخچه چسب

تاريخچه چسب

با توجه به دنیای پیشرفته‌ی امروز، استفاده از چسب‌های متنوع با کاربردهای متفاوت به یکی از روزمرگی‌های زندگی اکثر ما تبدیل شده است و همه ی ما به نحوی از چسب برای راحت‌تر شدن کارهایمان استفاده می‌کنیم، اما نقطه‌ی شروع استفاده‌ی انسان‌ها از چسب به چه زمانی برمی‌گردد؟ شاید برایتان غیر قابل باور باشد که بدانید اولین چسب‌ها ۲۰۰۰۰۰ سال پیش توسط انسان‌های نخستین، از انواع مواد طبیعی مانند قیر و مواد مشابه ساخته شدند. چسب‌های طبیعی در گذشته کمک بسیاری به انسان در ساخت ابزار مربوط به شکار کرده‌است. هنگامی که انسان نخستین به دانش ساخت ابزار به خصوص ابزار دفاعی دست یافت، به وسیله‌ای نیاز داشت تا قطعات چوبی و یا سنگی را به یکدیگر بچسباند و از طرفی از دوام طولانی نیز برخوردار باشد که در زمان شکار بر اثر ضربات مکرر، مشکلی برای نیزه و ابزار جنگی او ایجاد نشود.

موادی كه به عنوان چسب در گذشته استفاده می‌كردند

مصریان و رومیان باستان از به صورت مکرر از چسب در بسیاری از کارهای روزانه ی خود بهره می‌بردند

موادی که در گذشته از آنها به عنوان چسب استفاده می‌کردند عبارتند از چربی حیوانات ،استخوان‌های سوخته، ریشه‌ی گیاهان و انواع پروتئین‌ها.

انسان‌های اولیه با وارد کردن حرارت بالا به چربی‌های حیوانات از آنها مایعی چسبناک می‌ساختند و از خون و صمغ گیاهان نیز برای متصل کردن قطعات چوبی به یکدیگر استفاده می‌کردند.

پس از انقلاب صنعتی در قرن ۱۹، چسب به یک کالای مهم و مورد توجه تبدیل شد و تولید آن به‌عنوان یک محصول تجاری پرطرفدار آغاز شد. چسب‌هایی که از شیر ساخته می‌شدند از نخستین چسب‌هایی بودند که به صورت صنعتی و تجاری تولید و عرضه می‌شدند. چسبهای قوی‌تر و با دوام‌تر در طول جنگ جهانی دوم با بهره‌بری از مواد پیچیده تولید می‌شدند.

می‌توان گفت از اولين چسب‌هايی كه به‌صورت رسمی كشف و توليد شد و همه‌ی ما به صورت روزمره از آن استفاده می‌کنیم چسب قطره‌ای می‌باشد که در دوران جنگ جهانی دوم به صورت کاملا اتفاقی ایجاد شد. تیم محقق در حال تلاش برای پیدا کردن راهی برای شفاف سازی ابزار های نشانه‌گیری در اسلحه بودند و در همین حین چسب قطره ای ساخته شد. پس از اتمام جنگ جهانی‌، این چسب به صورت عمده تولید شد و بسیاری از کارهای اداری و روزمره را سهولت بخشید.

سخن پايانی

از گذشته تا به امروز همواره چسب جز احتياجات ضروری بشريت بوده كه استفاده از آن باعث سهولت در انجام كارها می‌شود.امروزه با توجه به پيشرفت علم و تكنولوژی انواع چسب‌ با كارايی‌های متفاوت وجود دارند كه در صنايع مختلف همچون صنعت خودرو،صنعت پزشكی،صنعت مبلمان و... در ساختمان سازی و مصارف عمومی استفاده می‌شوند.فروشگاه اينترنتی آل چسب با تنوع محصولات و دسته بندی مناسب جهت سهولت در خريد آماده ارائه خدمات به مشتريان عزيز می‌باشد.ما معتقديم همواره بهترین محصولات و خدمات، شایسته مشتريان آل چسب است.

دیدگاه کاربران

ثبت نظر

ثبت نظر